Friday, March 28, 2014

呕吐 - Vomited

孩子今天没什么喝奶(可以说是只喝了1口),全靠机器喂食。我昨天还庆幸她不会呕吐(很多时候都会呕),结果今天在我排着队等见surgeon的时候,老公信息我说孩子吐得很厉害。我急可是又必须等见了医生才能回去,电话又没电不能多问他情况如何。终于等到我见surgeon,跟我说明了一些基本对于手术的理解和风险,按了按我的肝,跟我说接下来的步骤等等。医生让我开始做运动,好的,在新加坡要做运动的机会很多(走路),每天就跑楼梯好了,恩,我可以的。迫不及待回去见女儿,刚好回到去的时候,医生们在帮她做tapping,
抽腹水。很严肃的准备好消毒好,医生就打针在她肚脐抽腹水,孩子因为连续呕吐变得没力气累累的,所以没哭没闹。抽出来的水是黄色的(之前adra爸爸已经说过了情况,所以我们大概也知道些)。孩子真的很累,所以抽过腹水后就一直睡了。

睡着中突然孩子又吐了,医生说可能要让她绝食一段时间看情况是否会好转。孩子前后吐了4次,护士们就这样换床单换枕头替孩子抹身换衣服。

我下个星期一就可以开始进行抽血和一切的检验了,希望一切顺顺利利。也希望孩子能够因为抽腹水变得轻松些。

She drank so little milk today (merely a mouthful), and is fed solely from the tube. I was relieved yesterday that she did not vomit, unfortunately, while I was waiting to meet the surgeon today, my husband texted me that she just vomited profusely. Though frantic to see her, I have to meet the surgeon first. He explained about the surgery and risks involved etc, and told me that I should start exercising. I thought to myself: absolutely, I will do more walking and taking the stairs, I can do it.

After meeting the surgeon, I was desperate to see my child. Just when I was back in the ward, doctors were doing tapping, removing excess fluid from her belly, by inserting needle in her belly button. While doctors were doing this, she did not cry at all. She must be really weak after vomiting. The excess fluid is yellow in color (as Adra's father already shared with us some info, we expected it). She's so weak that after the tapping, she fell asleep.

However, amid her sleep, she vomited again. The doctor said that we should try stop feeding her milk, and have further observation. She vomited a total of 4 times, and nurses changed the bed sheet, pillow and her clothes.

Next Monday will be my turn for the assessment, hope everything turns out well. And hope that after tapping, she will feel much better.





5 comments:

  1. 祝一切顺顺利利,加油!

    ReplyDelete
  2. Yin Sum 夫妇, 琬雯小宝宝。。主内平安, 全新的一天, 愿神赐宝宝刚强状胆的心, 平安的心。宝宝身体所承受的病痛都完全交托给神, 求神保守宝宝有个安稳的睡眠,看顾宝宝的身体可以吸取足够的营养, 帮助宝宝不再呕吐。

    感恩神赐Yin Sum夫妇坚强的心, 环境再困难, 都靠着主的大能勇敢面对。也求主怜悯,帮助宝宝和妈妈的一切健康评估顺利, 尽快和顺利的筹到所需的开支和费用。。神与你们同在, 阿门。

    Yin Sum, 感恩你每次的分享, 让我能知道宝宝健康的进展。。谢谢你。。

    ReplyDelete
  3. 加油,妈咪。祝你一切顺利

    ReplyDelete
  4. 姐妹,我有很多朋友在新加坡愿意捐款,但是捐了马币在换新币,就亏了,如果你愿意,请Email我,接受我们的帮助。
    fionchiam.gbm@gmail.com

    ReplyDelete