Friday, March 21, 2014

恶化 - Worsened

虽然孩子在之前的kasai手术后的进展很慢,我一直都没放弃相信过她。我一直都等着奇迹,等着她成为那几巴仙能够完全不需经过肝脏移植而到老的孩子。这一切一切的等待,直到医生亲口告诉我她的肝功能开始衰竭,她需要换肝的时候。为什么在2月初的复诊时,医生还告诉不会是她1岁前发生的事情,竟然在短短的1个月后发生了呢?恶化,因为恶化,而且是让人措手不及的迅速恶化。

Even though my daughter's recovery is slow after kasai surgery, I have faith in her that she would recover fully. I was hoping for a miracle, hoping that she will not need it. However bleak it might be, I was holding  on, until the moment the doctor revealed that she needs a liver transplant. 
Why does it turn out like this? Back in February, doctor assured us it would not happen before she turns 1 yr old. And now, only one month later.. Her conditions worsened at such speed that we could not have expected.

这是孩子2月28日的肚子,当时肚脐还未凸出
Her belly on 28th Feb, belly button wasn't protruding yet.

3月7日,因发烧进院后,医生量她的肚子,当时44cm
7th Mar, hospitalized due to fever, 44cm

孩子出院前,3月18日的肚子,48cm
Before discharged on 18th Mar, 48cm

这是昨天21号我替她换衣时,看到她很辛苦,发现肚子很明显的大了,51cm

孩子需要头睡高以确保肚子的腹水不会倒流进她的肺部,她的呼吸听起来很明显的不顺畅,特别是她睡着时。这一切的一切,就是我每天眼见的情形,我却无能为力帮到她。孩子的食欲越来越差,1个快6个月大的孩子,每3小时只吃得下30-50ml,她的手脚是瘦小的。

别人问我孩子“还好吗?”我回答不出,现下只能等待,等待她顺利完成assessment,等医生告诉我她的情况良好适合进行换肝,等筹到足够的手术费,等我的assessment结果显示我的肝百分百适合孩子,等手术的那天来临,等孩子手术很顺利成功的完成,等她康复,等一切的美好。我等,我会等的。

求求你,不要再折磨孩子了,求求你们,救我的孩子。

21st Mar, she seem to be in agony, her belly obviously enlarged, 51cm

She needs to sleep on higher pillow to prevent the abdominal fluid from flowing to her lungs. Her breathing is no longer effortless especially when she sleeps. All these happened right before my eyes, but there's nothing I could do, only seeing her in pain. Her appetite has gone down. At 6 months old, she drinks 30-50ml milk every 3 hours. Her limbs are skinny.

People asked me, is my child alright. I couldn't answer. I could only wait, wait for her to go through assessment, wait for the result, wait for the donation, wait for my assessment and suitability match, wait for the surgery, wait for her to recover, and wait for the nightmare to be over. Yes, I will. 

Please, don't torture my child anymore, please save her.



6 comments:

  1. 宝贝,妈妈,来,给自己和宝宝正能量!
    我想知道还差多少,因为没有还是我没看到后续报道,我会努力帮忙叫朋友帮忙,或许数量不多,希望积少成多!

    ReplyDelete
  2. 对!宝宝,爸爸妈妈都要坚强。。不要放弃。。爸爸妈妈,宝宝需要你们的正能量。。我也是会继续分享出去,叫朋友帮忙捐款。。我们没有放弃,你们也要坚持,勇敢。。

    请问我能分享你的blog在facebook吗?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你好,你是可以分享我的blog,谢谢你,感恩。

      Delete
  3. 我已分享出去。,希望更多人能看到,帮助捐款。。除了给予金钱上的一点帮助,我也会继续为你们一家祈祷。。

    虽然路难走,但一定要坚持下去。。希望在人间。。

    ReplyDelete
  4. 佛氏門中,有求必應, contact 馬來西亞淨宗學會 (http://www.amtb-m.org.my/) for information for how to help 小琬雯....meantime I will 念阿弥陀佛回向 to 小琬雯.

    ReplyDelete