Friday, December 13, 2013

非一般黄疸 An abnormal pro-longed jaundice

原应星期五才过去kk拿报告的我们,因为星期五打算去babyfair买日用品所以提早回去kk拿报告。宝宝的验血报告出现了很不正常的数值,医生写信让我们去政府医院的儿科做更详细的检验。当时医生只是说小事情,跟肝有关系的小问题而已。

由于时间关系,我选择了去同善医院私人儿科检查。我想更了解知道是什么问题,政府医院我有沟通问题。谁知道kk医生所说的“小问题”在周美美医生口中变成了是需要开刀的“大问题”。也是在医生检查后发现,原来一直以来我“认为”是正常颜色的粪便是“很不正常”接近白的粪便。医生说出了一个病名 - Biliary Atresia,当时的我没能记住。脑海里不断闪着的是宝宝需要开刀的信息,眼泪也不由自主的每听医生多说一句就多掉一次。医生当时第一眼看到我女儿说的话是"你女儿看起来已经不是黄了而是青"。女儿当时已经是57天大,如果真的是BA的话,最好是在60天大之内动手术,越早越好。

当时是无助的,一个好端端的孩子,除了皮肤看起来很黄,大便颜色很浅之外,她根本跟一般的孩子一样啊!可是这样的样子却需要开刀,而且还不一定会成功治好的。心能说有多痛就有多痛。医生安慰我,这只是她的初步诊断,还是需要进医院做详细的检查才能真正的断定病因。我很庆幸遇到这位医生,她帮我们联络了UM医院的医生安排好了一切,然后写信让我们过去,说如果是BA的话,UM医院是处理这个病最经验丰富的一家医院。

什么都不知道的女儿还是一如往常的向我讨吃,明知道伤心会影响母乳的我还是不能忍住,心疼的看着女儿,边哭边喂。在车上我放肆的哭了,打了电话给妈妈,和家婆。向着妈妈我又哭又喊,当时我真的很怪自己,很怪自己为什么那么自以为是。一直以为是正常的大便原来一直都不正常,现在还延误了时间就医。我只容许我自己哭那么一段路,哭完后就要振作起来准备面对之后的一切。

那一天,我们都很沉重。家婆问我需不需要到其他医院再seek for 2nd opinion。其实在听到医生说如果是BA的话,就必须争取在60天之内做手术后,我就已经不想再浪费多一秒的时间了。

21号一早,我们就到UM办理了入院手续,等待着一连串的检验。


这就是不正常的粪便颜色 ; The pale color stool
Nov 12, 2013, We went back to the government clinic Rawang to check her abnormal pro-longed jaundice. Her blood test result showed that her bilirubin level wasn't really high but still, doctor arranged us to go for another type of blood test and urine test. The result can be taken only on Nov 22. Due to some reasons, I went back to the clinic for the result on Nov 20, and found that some reading regarding her liver function was terribly abnormal.

We went to a private pediatric with her result, and doc there suspect that our girl might be a "Biliary Atresia" baby accordingly on her situation. She has pale stool, look jaundice and dark colour urine. And to treat this, she will have to go thru a major operation which is not 100% success rate and the operation have better successful rate if you do it within 60days of their life, earlier the better. She was in her day 57. I just can't help to stop crying and "think" for what should be done. I am helpless with all these.

I am very glad that we met this doc, she arranged everything with the UMMC Gastroenterology doctor regarding my girl's case. She gave us the directions so that we wouldn't have to waste anymore time.

Nov 21, we admitted to UMMC and got ourself prepared for all the following steps that we will gone thru.






No comments:

Post a Comment