Sunday, February 9, 2014

Before and After

好久没更新近况了,女儿一天一天的长大,我也见证着她每一样新的发展。从她学着翻身卡住自己的一边手,到她终于发现怎样把手拿出来。现在4个月零16天的她翻身毫无难度,变成了妈妈我的挑战了,每次要换尿片的时候都要经过激烈的她翻我反。最近她也开始学会了用她的声带了,时不时就喊一下。我跟其他妈妈一样,enjoy着这moment。

之前新年来之前,我还一度的过度紧张可能会因为新年而来家拜年的情况而跟家人闹得不太愉快。后来我提前带女儿去医院了解清楚,她的steriod药真的还有必要吃到那么久吗?毕竟它并不是什么好的药,我也很庆幸我做了这个决定。因为女儿的steriod药只需吃2个月就够了,所以那天之后,女儿正式停steriod了。这个新年,女儿终于可以走出家门,虽然还是需要避免接近太多人,可是也不需要完全关闭在家里了。steriod停止后,我就可以开始编排她之后的vaccination了。医生建议等到她7个月的时候,才可以开始追回她2个月起的预防针。

其实,没消息也算是她的好消息吧。至少,会让人担心的事情,没发生。

伤口已经愈合得很好了,疤痕也越来越淡了 ; Her wound healed good


等了2个多月,我们终于看到曙光了


It's been a while since the last update. My daughter is growing up and I'm seeing new things everyday. She can now roll her body over. It has become a challenge to me every time I change her diaper, because I have to constantly flip her back. She's has even learn to use her voice. I'm enjoying all these moments, just like an ordinary mother.
Earlier on, I was paranoid about the upcoming Chinese New Year because then there will be people who come for visit.
As I have some doubts about the steroid that she's taking, I brought her to hospital to find out if she needs to be taking it for so long. I'm glad I made this decision. Found out that she would only have to take steroid for two months. So from that day on, we stopped her steroid. This would also mean that she doesn't have to be quarantined during this CNY, and we could bring her out, still avoid too crowded places though.

The wound is healing and has become lighter now.

After two months, we finally see ray of hope.

No comments:

Post a Comment